Początki K-Swiss
K-Swiss został powstał w 1966 roku, a jego założycielami byli dwaj bracia pochodzący ze Szwajcarii - Art i Ernie Brunner. Celem było stworzenie marki obuwniczej skupiającej się głównie na tenisie, który był ich pasją. Projektując swoje pierwsze sneakersy, bracia czerpali inspirację z tenisa oraz… narciarstwa.
Rozwój marki
Marka zanotowała duży rozwój w latach 90. XX wieku, kiedy to znacznie zwiększono budżet marketingowy i zatrudniono specjalistów z innych dużych firm, takich jak Procter and Gamble. Na rezultaty nie trzeba było długo czekać – w 1993 roku buty tenisowe K-Swiss SI-18 International zostały uznane za najlepsze buty roku według magazynu Footwear News. Firma znana jest z kreatywnego podejścia do działań marketingowych. Doskonałym przykładem jest chociażby kolaboracja z niezwykle popularnym na całym świecie serialem telewizyjnym Breaking Bad, czy też kampanie z przedsiębiorcami - Karen Civil, Benem Ballerem i Natalie Ellis.
Ambasadorzy K-Swiss
K-Swiss był, lub nadal jest, związany ze znanymi postaciami z tenisowych kortów. Mowa tutaj o takich nazwiskach jak:
• Anna Kurnikowa
• Gael Monfils
• Fabio Fognini
• Cameron Norrie
• Julija Putincewa
• Ludmiła Samsonowa