Zadzwoń +48 22 823 37 48
Darmowa dostawa od 399 zł Wysyłka w 24h Zwroty do 30 dni *
Kategorie
Strefa Tenisa w Europie

Historia Strefy Tenisa

banner

Na początku był… tenis stołowy

Strefa Tenisa to sklep z kilkunastoletnią tradycją. Geneza całej firmy sięga początków XXI wieku, a wszystko rozpoczęło się od tenisa, ale stołowego. W latach 90-tych ubiegłego wieku bardzo popularną dyscypliną sportu w Polsce był tenis stołowy. Sławek - najstarszy z braci Sylwestrzak - z dużym zaangażowaniem uprawiał ten sport.

Pewnego dnia, w przerwie ważnego meczu, podszedł do swojego trenera i zapytał:

- Jak mam grać?

- Zmienić… – odpowiedział trener.

- Ale co zmienić? – dopytywał dalej Sławek.

- Dyscyplinę sportu!





Ta nieco brutalna historia stała się jednym z impulsów do zmiany. Kilka miesięcy później Sławek dostał propozycję zarządzania nowo wybudowanymi kortami na warszawskim Gocławiu. Na tych samych kortach swoje pierwsze tenisowe kroki stawiał także młodszy brat Sławka – Adam.

Kolejnym okresem działalności tenisowej było prowadzenie kortów i organizowanie szkolenia tenisowego na warszawskiej Ochocie. To właśnie tam, na kortach Pro-Play, do dwóch starszych braci dołączył najmłodszy z trójki – Krzysztof, który najdłużej próbował swoich sił w tenisie stołowym.

2003
2003
Początki działalności handlowej
Na początku XXI wieku tenis w Polsce nie był tak popularny jak obecnie. W związku z tym zapotrzebowanie na sprzęt tenisowy było ograniczone.

Przy kortach Pro-Play działał mały sklepik, który nie miał jeszcze swojej nazwy. Był to poligon doświadczalny.

- Pamiętam pierwszy naciąg naturalny, który przyniósł Francuz grający w turnieju na sąsiednich kortach WKT „Mery”. Po licznych próbach udało nam się wykonać usługę, ale wyraz twarzy i słowa Francuza przy odbiorze „u la la” wskazywały, że jeszcze wiele nauki przed nami – wspomina Sławek.
2006
2006
Sklep otrzymał nazwę: „Strefa Tenisa”
Pomysłodawcą był Adam. Sławek proponował „Tennis Zone” – co jak się okazało, zostało wykorzystane wiele lat później…
2007
2007
Strefa Tenisa w WKT MERA
- Była to bardzo prestiżowa lokalizacja. Legendarny klub z tradycjami tenisowymi. To były jeszcze czasy, gdy prowadzenie sklepu tenisowego trzeba było łączyć z innymi zajęciami pozwalającymi normalnie funkcjonować. Pamiętam, jak Adam prowadził zajęcia tenisowe na kortach, a nasz tata pomagał nam w obsłudze klientów. Często wydzwaniał pytając o szczegóły dotyczące produktów – wspomina Krzysztof.
2009
2009
Początki strefatenisa.com.pl
Na fali coraz większej popularności sklepów internetowych kolejnym krokiem było zainicjowanie sprzedaży online.

- Pamiętam, jak robiliśmy zdjęcia produktów do sklepu internetowego. Fotografowaliśmy siebie nawzajem w oferowanej odzieży – wspomina Sławek.

Pierwsze zamówienie w sklepie internetowym było wówczas dużym wyzwaniem, ponieważ chodziło o wysyłkę spodenek do Włoch.

- Byliśmy przerażeni – mówi Adam. – Pierwsze zamówienie i od razu międzynarodowe!
2010
2010
Nawiązanie współpracy z Nike
Strefa Tenisa, jako sklep specjalistyczny, nawiązała współpracę z Nike. Było to niełatwe zadanie.

- Był to dla nas przełomowy moment. Musieliśmy spełnić wiele wymagań. Strefa Tenisa i marka kojarzona z idolami tenisa w tamtym okresie, takimi jak Roger Federer i Rafael Nadal – mówi Krzysztof.

2012
2012
Sukcesy polskich tenisistów sprzyjają dalszemu rozwojowi
Strefa Tenisa rozwijała się nie tylko dzięki poszerzającemu się asortymentowi, poszukiwaniu nowych klientów, ale także dzięki popularyzacji tenisa w wyniku sukcesów polskich tenisistów.

- W tamtym okresie Ilość zamówień w sklepie internetowym wyraźnie wzrosła – mówi Adam.

- To zwiększyło naszą motywację do rozwoju, a prawie cały osiągany zysk przeznaczaliśmy na kolejne inwestycje w biznes. Pracowaliśmy po kilkanaście godzin dziennie. W zasadzie rywalizowaliśmy między sobą o to, kto będzie więcej pracował – dodaje Sławek.

2016
2016
Jeden sklep stacjonarny to za mało
Z uwagi na dużą ilość klientów sklepu stacjonarnego przy klubie Mera koniecznością stało się znalezienie nowego obiektu z przeznaczeniem na drugi punkt sprzedaży w Warszawie.

- Szukaliśmy obiektu, przy którym znajdował się dobrze rozwinięty klub tenisowy. Przypomniałem sobie o znajomym, który jest właścicielem klubu Silva - dużego obiektu z bardzo dobrą lokalizacją – mówi Sławek.
2018
2018
Rozwój sklepu internetowego
Przeniesienie sklepu na zaawansowaną technologicznie platformę Shopware pozwoliło nie tylko stworzyć nowoczesną witrynę, ale przede wszystkim znacznie przyspieszyło możliwości obsługi klienta internetowego.

- Inwestycja w nowoczesny sklep online bardzo szybko zaczęła przynosić korzyści. Znane światowe marki chętnie zaczęły nawiązywać z nami współpracę: Lacoste, EA7, Hydrogen czy Björn Borg – mówi Krzysztof.
2019
2019
Współpraca z klubami i organizacjami tenisowymi
Rozpoczęcie współpracy z Polskim Związkiem Tenisowym sprawiło, że Strefa Tenisa zyskała jeszcze większą renomę wśród klientów. Rozwój działu marketingu umożliwił wdrożenie wielu inicjatyw poprzez nawiązanie kontaktów z klubami, organizacjami tenisowymi, uczestnictwem jako partner w turniejach, konferencjach i innych eventach.
2020
2020
Poszerzenie działalności o rynki zagraniczne
Rynek w Polsce stawał się za mały biorąc pod uwagę dynamikę, z jaką rozwijała się „Strefa Tenisa”. Kolejnym krokiem rozwoju było rozwinięcie działalności za granicą. W ciągu krótkiego czasu, poprzez wyselekcjonowanych partnerów, otworzyliśmy dedykowane na poszczególne rynki sklepy online pod nazwą Tennis Zone na Litwie, Łotwie, Estonii, Chorwacji, Węgrzech, Rumunii, Grecji, Czechach, Słowacji, Bułgarii.

2021
2021
Centrum logistyczne w Sękocinie
Znaczący wzrost ilości zamówień internetowych oraz coraz większa ilość rynków była głównym czynnikiem do inwestycji w centrum logistyczne w podwarszawskim Sękocinie. To stamtąd wysyłane są paczki do większości krajów Europy oraz na inne kontynenty.

2022
2022
Modernizacja sklepów stacjonarnych
Dążenie do dalszego rozwoju przyczyniło się do unowocześnienia sklepów stacjonarnych. Zwiększona została strefa handlowa i magazynowa, przez co podniósł się komfort zakupów wśród klientów.

2023
2023
Wprowadzenie Strefy Padla
- Monitorując rynki w różnych krajach doszliśmy do wniosku, że intensywnie będziemy rozwijać ofertę na produkty do gry w padla, która to dyscyplina zdobywa coraz większą popularność. I tak powstała nowa domena strefapadla.com.pl – opowiada Krzysztof.
banner

Strefa Tenisa powstała jako firma rodzinna dzięki uporowi, pasji i ogromnemu wysiłkowi najpierw trzech, a potem aż kilkudziesięciu osób

To właśnie dzięki tym wartościom Strefa Tenisa jest obecnie największą marką tenisową w Polsce i w tej części Europy. Jesteśmy przekonani, że to dopiero początek. Mamy jeszcze dużo marzeń do zrealizowania i cały czas wyznaczamy sobie nowe cele.

Chcesz z nami zagrać?
Adam, Krzysztof, Sławek

Historia Strefy Tenisa

banner

Na początku był… tenis stołowy

Strefa Tenisa to sklep z kilkunastoletnią tradycją. Geneza całej firmy sięga początków XXI wieku, a wszystko rozpoczęło się od tenisa, ale stołowego. W latach 90-tych ubiegłego wieku bardzo popularną dyscypliną sportu w Polsce był tenis stołowy. Sławek - najstarszy z braci Sylwestrzak - z dużym zaangażowaniem uprawiał ten sport.

Pewnego dnia, w przerwie ważnego meczu, podszedł do swojego trenera i zapytał:

- Jak mam grać?

- Zmienić… – odpowiedział trener.

- Ale co zmienić? – dopytywał dalej Sławek.

- Dyscyplinę sportu!





Ta nieco brutalna historia stała się jednym z impulsów do zmiany. Kilka miesięcy później Sławek dostał propozycję zarządzania nowo wybudowanymi kortami na warszawskim Gocławiu. Na tych samych kortach swoje pierwsze tenisowe kroki stawiał także młodszy brat Sławka – Adam.

Kolejnym okresem działalności tenisowej było prowadzenie kortów i organizowanie szkolenia tenisowego na warszawskiej Ochocie. To właśnie tam, na kortach Pro-Play, do dwóch starszych braci dołączył najmłodszy z trójki – Krzysztof, który najdłużej próbował swoich sił w tenisie stołowym.

2003
2003
Początki działalności handlowej
Na początku XXI wieku tenis w Polsce nie był tak popularny jak obecnie. W związku z tym zapotrzebowanie na sprzęt tenisowy było ograniczone.

Przy kortach Pro-Play działał mały sklepik, który nie miał jeszcze swojej nazwy. Był to poligon doświadczalny.

- Pamiętam pierwszy naciąg naturalny, który przyniósł Francuz grający w turnieju na sąsiednich kortach WKT „Mery”. Po licznych próbach udało nam się wykonać usługę, ale wyraz twarzy i słowa Francuza przy odbiorze „u la la” wskazywały, że jeszcze wiele nauki przed nami – wspomina Sławek.
2006
2006
Sklep otrzymał nazwę: „Strefa Tenisa”
Pomysłodawcą był Adam. Sławek proponował „Tennis Zone” – co jak się okazało, zostało wykorzystane wiele lat później…
2007
2007
Strefa Tenisa w WKT MERA
- Była to bardzo prestiżowa lokalizacja. Legendarny klub z tradycjami tenisowymi. To były jeszcze czasy, gdy prowadzenie sklepu tenisowego trzeba było łączyć z innymi zajęciami pozwalającymi normalnie funkcjonować. Pamiętam, jak Adam prowadził zajęcia tenisowe na kortach, a nasz tata pomagał nam w obsłudze klientów. Często wydzwaniał pytając o szczegóły dotyczące produktów – wspomina Krzysztof.
2009
2009
Początki strefatenisa.com.pl
Na fali coraz większej popularności sklepów internetowych kolejnym krokiem było zainicjowanie sprzedaży online.

- Pamiętam, jak robiliśmy zdjęcia produktów do sklepu internetowego. Fotografowaliśmy siebie nawzajem w oferowanej odzieży – wspomina Sławek.

Pierwsze zamówienie w sklepie internetowym było wówczas dużym wyzwaniem, ponieważ chodziło o wysyłkę spodenek do Włoch.

- Byliśmy przerażeni – mówi Adam. – Pierwsze zamówienie i od razu międzynarodowe!
2010
2010
Nawiązanie współpracy z Nike
Strefa Tenisa, jako sklep specjalistyczny, nawiązała współpracę z Nike. Było to niełatwe zadanie.

- Był to dla nas przełomowy moment. Musieliśmy spełnić wiele wymagań. Strefa Tenisa i marka kojarzona z idolami tenisa w tamtym okresie, takimi jak Roger Federer i Rafael Nadal – mówi Krzysztof.

2012
2012
Sukcesy polskich tenisistów sprzyjają dalszemu rozwojowi
Strefa Tenisa rozwijała się nie tylko dzięki poszerzającemu się asortymentowi, poszukiwaniu nowych klientów, ale także dzięki popularyzacji tenisa w wyniku sukcesów polskich tenisistów.

- W tamtym okresie Ilość zamówień w sklepie internetowym wyraźnie wzrosła – mówi Adam.

- To zwiększyło naszą motywację do rozwoju, a prawie cały osiągany zysk przeznaczaliśmy na kolejne inwestycje w biznes. Pracowaliśmy po kilkanaście godzin dziennie. W zasadzie rywalizowaliśmy między sobą o to, kto będzie więcej pracował – dodaje Sławek.

2016
2016
Jeden sklep stacjonarny to za mało
Z uwagi na dużą ilość klientów sklepu stacjonarnego przy klubie Mera koniecznością stało się znalezienie nowego obiektu z przeznaczeniem na drugi punkt sprzedaży w Warszawie.

- Szukaliśmy obiektu, przy którym znajdował się dobrze rozwinięty klub tenisowy. Przypomniałem sobie o znajomym, który jest właścicielem klubu Silva - dużego obiektu z bardzo dobrą lokalizacją – mówi Sławek.
2018
2018
Rozwój sklepu internetowego
Przeniesienie sklepu na zaawansowaną technologicznie platformę Shopware pozwoliło nie tylko stworzyć nowoczesną witrynę, ale przede wszystkim znacznie przyspieszyło możliwości obsługi klienta internetowego.

- Inwestycja w nowoczesny sklep online bardzo szybko zaczęła przynosić korzyści. Znane światowe marki chętnie zaczęły nawiązywać z nami współpracę: Lacoste, EA7, Hydrogen czy Björn Borg – mówi Krzysztof.
2019
2019
Współpraca z klubami i organizacjami tenisowymi
Rozpoczęcie współpracy z Polskim Związkiem Tenisowym sprawiło, że Strefa Tenisa zyskała jeszcze większą renomę wśród klientów. Rozwój działu marketingu umożliwił wdrożenie wielu inicjatyw poprzez nawiązanie kontaktów z klubami, organizacjami tenisowymi, uczestnictwem jako partner w turniejach, konferencjach i innych eventach.
2020
2020
Poszerzenie działalności o rynki zagraniczne
Rynek w Polsce stawał się za mały biorąc pod uwagę dynamikę, z jaką rozwijała się „Strefa Tenisa”. Kolejnym krokiem rozwoju było rozwinięcie działalności za granicą. W ciągu krótkiego czasu, poprzez wyselekcjonowanych partnerów, otworzyliśmy dedykowane na poszczególne rynki sklepy online pod nazwą Tennis Zone na Litwie, Łotwie, Estonii, Chorwacji, Węgrzech, Rumunii, Grecji, Czechach, Słowacji, Bułgarii.

2021
2021
Centrum logistyczne w Sękocinie
Znaczący wzrost ilości zamówień internetowych oraz coraz większa ilość rynków była głównym czynnikiem do inwestycji w centrum logistyczne w podwarszawskim Sękocinie. To stamtąd wysyłane są paczki do większości krajów Europy oraz na inne kontynenty.

2022
2022
Modernizacja sklepów stacjonarnych
Dążenie do dalszego rozwoju przyczyniło się do unowocześnienia sklepów stacjonarnych. Zwiększona została strefa handlowa i magazynowa, przez co podniósł się komfort zakupów wśród klientów.

2023
2023
Wprowadzenie Strefy Padla
- Monitorując rynki w różnych krajach doszliśmy do wniosku, że intensywnie będziemy rozwijać ofertę na produkty do gry w padla, która to dyscyplina zdobywa coraz większą popularność. I tak powstała nowa domena strefapadla.com.pl – opowiada Krzysztof.
banner

Strefa Tenisa powstała jako firma rodzinna dzięki uporowi, pasji i ogromnemu wysiłkowi najpierw trzech, a potem aż kilkudziesięciu osób

To właśnie dzięki tym wartościom Strefa Tenisa jest obecnie największą marką tenisową w Polsce i w tej części Europy. Jesteśmy przekonani, że to dopiero początek. Mamy jeszcze dużo marzeń do zrealizowania i cały czas wyznaczamy sobie nowe cele.

Chcesz z nami zagrać?
Adam, Krzysztof, Sławek