Początki marki Hugo Boss
Hugo Boss jest przedsiębiorstwem założonym w 1924 roku przez Hugo Ferdinanda Bossa. Początkowo firma nie prosperowała zbyt dobrze i z powodu braku zamówień została zamknięta zaledwie kilka lat po powstaniu. W 1930 roku marka postanowiła rozpocząć wszystko na nowo, a jej specjalizacją było szycie garniturów męskich wysokiej jakości.
Przejęcie firmy przez Eugena Holy’ego i jej rozwój
W 1948 roku Hugo Boss zmarł, a spadkobiercą firmy został jego zięć, Eugen Holy. Holy postanowił kontynuować tradycję przedsiębiorstwa, którą pozostała produkcja garniturów męskich. Lata 60. XX wieku to okres, w którym brand stał się rozpoznawalny w całej Europie, a jego niechlubna przeszłość zaczęła być powoli zapominana. Kamieniem milowym okazał się rok 1967, w którym to prezesami spółki zostali wnukowie Hugo Bossa – Jochen i Uwe Holy. To za ich rządów firma postawiła na odświeżenie wizerunku, a także podjęła szereg kluczowych współprac i kampanii, za sprawą których marka ustabilizowała swoją pozycję na międzynarodowym rynku modowym.
To właśnie wtedy zauważyć można było wzmożoną liczbę działań marketingowych, a ambasadorami marki zostało kilku kierowców Formuły 1, a także popularny aktor Sylvester Stallone. Co więcej, firma postanowiła skrócić nazwę, aby jeszcze lepiej identyfikować się z zagraniczną klientelą. Od tej pory przedsiębiorstwo zaczęło nosić nazwę „Boss”.
Garnitury to nie wszystko
Marka coraz szybciej zaczęła zdawać sobie sprawę z tego, że warto byłoby rozszerzyć swoją działalność i ruszyła na rynek odzieży casualowej, a także rynek kosmetyków. W latach 90. XX wieku firma postanowiła powrócić do pierwotnej nazwy „Hugo Boss”, a wśród dostępnych produktów znaleźć można było jeszcze więcej produktów z różnych linii – od formalnych do sportowych.
BOSS x Matteo Berrettini
Marka Boss zaznaczyła swoją obecność również na rynku tenisowym, dzięki współtworzonej przez włoskiego tenisistę Matteo Berrettiniego, kolekcji. Linia BOSS x Matteo Berrettini obejmuje produkty odzieży tenisowej, ale także i takie, które doskonale sprawdzać będą się poza kortem. Tym, co wyróżnia kolekcję spośród innych, jest próba przeniesienia na produkty wyrazistego charakteru, dynamicznej linii oraz ciekawej kolorystyki. Warto zaznaczyć przy tym, że produkty sygnowane są specjalnie przygotowanym logo.
Ciekawym aspektem jest również to, że część dochodów ze sprzedaży produktów z kolekcji BOSS x Matteo Berrettini jest przeznaczana na inicjatywę charytatywną tenisisty wspierającą włoskie dzieci z „trudnych” środowisk.